dimecres, 25 de desembre del 2013

Imprevistos personals

Vull iniciar aquesta entrada al blog de l’equip parlant d’un tema que m’ha preocupat molt al llarg de tot el semestre i estant fent el projecte en equip: els imprevistos personals. Què fer quan t’hi trobes? Com actuar quan un altre membre del grup té un problema personal? Com duu a terme el projecte sense perjudicar el resultat final o una entrega?

Com més hi penso, més preguntes se’m plantegen i, en canvi, poques solucions se m’acudeixen fins i tot ara al final del projecte. Si bé ho hem tractat des de l’inici de l’assignatura i en les planificacions grupals inicials, penso que fins que no t’hi trobes no t’adones de què significa realment.

D’entrada, sabem que la planificació del projecte ha de contemplar un possible imprevist, tant grupal com d’un dels membres. I que davant qualsevol situació, l’actitud digital entre uns i altres ha de continuar essent respectuosa. No obstant això, i encara que se segueixi al peu de la lletra, personalment considero que els imprevistos són imprevistos i costa molt que no afectin al treball.


Personalment al llarg de l’assignatura m’he trobat amb dos imprevistos que m’han fet anar molt malament: el primer, una rebentada d’una canonada del carrer que em va inundar tot el garatge, estant tot un dia indisponible per connectar-me. El segon, un error amb la connexió a Internet i en cap de setmana, per la qual cosa tampoc em vaig poder connectar ni avisar què em passava.
Quan et passa quelcom inesperat que t’afecta el teu procés de feina amb la resta del grup, de seguida apareix l’estrès i la impotència. Alhora, per la resta de persones va molt malament i pot aparèixer tensió i indignació. Si a aquestes situacions s’hi afegeixen les franges horàries de connexió diferents i un temps mínim de realització d’una tasca, el malestar augmenta i la feina es veu perjudicada, amb poca capacitat de decisió i desencís.

No tinc gaires solucions més que tenir paciència entre uns i altres, ser comprensius i respectuosos i anar fent la feina de mica en mica, que ja va sortint.

Penso que aquest és un tema que encara no es contempla del tot en el treball virtual. Potser, incorporant eines específiques de replanificació en cas d’un imprevist o més tàctiques de previsió es podria millorar. O, si més no, alleujar la tensió dels membres de l'equip.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada