dilluns, 11 de novembre del 2013

Experiència com a coordinadora

Ara que amb tot l’equip hem entregat la segona pràctica del projecte (Planificació i estructuració del projecte), he pensat que seria el millor moment per compartir l’experiència com a coordinadora d’aquesta etapa.

Com a coordinadora, m’he encarregat de les funcions bàsiques de dinamitzar el grup, promoure debats, crítiques, elogis... I fomentar la participació activa de tots el membres al llarg de tot el projecte.

Després que els meus companys m’escollissin per la meva experiència amb treballs en grup a la universitat –més o menys després d’una setmana d’haver acabat la primera pràctica–, em vaig trobar amb la situació següent: alguns membres em preguntaven i m’enviaven missatges sobre què havien de fer.
D’aquesta manera, vam poder esbrinar, aclarir i establir de què no s’encarrega el coordinador:  no ha de decidir ni manar la feina a ningú. Entre tots vam tornar a remarcar que cada membre ha de tenir iniciativa davant les tasques que s’han de repartir, alhora que s’han de consensuar entre tots. Així, el coordinador simplement comunicarà o recordarà aquestes activitats.



Com a experiència personal, haig de dir que ha estat força reconfortant assumir aquest rol. M’ha obligat a haver d’estar encara molt més atenta dels enunciats de les pràctiques, dels missatges del consultor i de tot el procés. I m’ha ajudat a organitzar-me millor en dirigir la resta de l’equip.
            He de dir que en tot moment m’ha preocupat estar a l’altura del grup i de la responsabilitat, intentant assumir totes les situacions en què el coordinador havia d’actuar, tasca no gens fàcil per ningú.

No obstant, s’ha de tenir en compte que aquesta responsabilitat comporta més temps de dedicació i s’ha de prendre amb molta calma davant les situacions caòtiques o confoses, sense estressar-se per tenir aquest rol. 
         Així, penso que és molt bo que hàgim establert que sigui un càrrec rotatori, de manera que tothom ho coneixerà i a ningú se li farà pesat.



Fins ben aviat!

2 comentaris:

  1. Hola Mireia

    Per la meva banda crec que la funció de coordinació duta a terme ha estat bona i has complert amb responsabilitat i bon criteri el treball encomanat. L'únic problema és el retard que vam tenir a establir les funcions i que ens va portar a haver de fer les coses de pressa i corrent, evidentment no és un problema atribuïble al coordinador sinó a la totalitat del grup.

    Well done!!!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies, Toni!

    Sí, vam començar tard la PAC2 perquè també vam tardar a establir qui seria el coordinador. Des del moment en què em vau escollir, vaig intentar dinamitzar i comunicar tot el que havíem de fer. Però per molt que el coordinador comuniqui quelcom, és feina de tots els membres del grup debatre-ho i dur-ho a terme.

    Però crec que ens ha servit per guanyar experiència i per encarar millor la PAC 3. Un aprenentatge que l'hem d'assolir, tant de la feina ben fet com dels petits errors. :)

    ResponElimina